Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zaterdag 31 januari 2015

On top

Het zat al een tijdje in de planning, maar kwam er steeds niet van: de bult op wandelen naar de 'uitkijktoren' die daar bovenop staat. Vandaar is er niet alleen gewoon een mooi uitzicht, hoewel de Martinitoren natuurlijk mooier is, je kunt vooral het patroon van het helofytenfilter zo mooi zien. 

Met de foto-opdracht 'on top' was geen smoes meer goed genoeg. Behalve dan dat het paard bovenop de Martini inderdaad ook een goed idee was. Maar met mooi weer, blauwe lucht zelfs, geen ontkomen aan. Dochter en hond gingen mee en het was heerlijk.

Hier zie je de bult het toren, terwijl wij welgemoed op pad zijn. 


De toren zelf van dichtbij. Bovenop een vlaggetje met Kardinge, wat ik wel een leuke 'touch' vind. 


Hier het helofytenfilter zo duidelijk te zien, Helaas groeit er inmiddels een boom voor. 


In de verte is de molen te zien, die ik anderhalve week terug fotografeerde voor een opdracht. 


 Aan de andere kant uiteraard de stad.


En een blije hond, op het strandje van de Kardingerplas. Als ik geweten had dat hij dat zo leuk vindt, had ik hem er al veel eerder mee heengenomen. 


Zo, nu lijkt het bijna een plog, een term die ik pas kort ken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten