Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 27 januari 2015

Morning

Er komen weer verkiezingen aan. 18 maart mogen we weer naar het stembureau voor de Provinciale Staten. Daarnaast stemmen we dit keer ook voor de waterschappen. 

Al ongeveer 12 jaar zit ik nu op een stembureau bij mij in de buurt. Toen ik begon stemden we nog met een computer, tegenwoordig zoals bekend weer met potlood en papier. Terug in de tijd, gevoelsmatig. Om al dat stemmen in goede banen te leiden, krijgen de stembureauleden elk verkiezingsjaar instructies: wat mag wel en niet, welke identiteitsbewijzen zijn geldig en hoe tel je het handigst en snelst, zijn onderwerpen die aan bod komen. Voor oudgedienden gesneden koek, zou je zeggen, maar een opfriscursus is nog best handig, vooral als het gaat om de verschillen tussen stempas, kiezerspas en schriftelijke volmacht. En nu dus als extra's de Waterschappen. 


Veel mensen, aan wie ik dit vertel, weten helemaal niet dat daar altijd verkiezingen voor zijn. Eerlijk gezegd weet ik ook niet precies waar je voor kiest. Een kijkje op de website van de Kiesraad leert mij dit: "Het algemeen bestuur van een waterschap is vergelijkbaar met de gemeenteraad bij een gemeente. Dit algemeen bestuur stelt het beleid van het waterschap vast en controleert of het dagelijks bestuur dat beleid goed uitvoert. Het algemeen bestuur vertegenwoordigt alle belanghebbenden bij de taakuitoefening van het waterschap. De grootste groep van deze verschillende belanghebbenden zijn de ingezetenen van het waterschap." 

En ik maar steeds vertellen dat we een 'Dijkgraaf' kiezen. Dat is allang achterhaald, kennelijk! Hebben we dat ooit gedaan? Je kiest nu meer de 'richting' van een waterschap; gaan ze voor natuurbeheer of recreatie. Iets om je in te verdiepen dus. 

Vanmorgen had ik mijn cursus. En omdat ik tussen opstaan en werk niet echt tijd heb voor een fotomomentje, gebruikte ik de fietstocht. Het was heerlijk weer, gelukkig. 





Om in de sfeer van waterschappen te blijven: de cursuslocatie was naast de Oosterhaven in Groningen. Dit lag er bijzonder mooi bij vandaag. 







(foto's helaas gemaakt met de telefoon)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten