Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


woensdag 7 januari 2015

Currently reading

De laatste jaren hebben films en series mij aan het lezen gezet. Zodra ik er bij een nieuwe film, waarvan het onderwerp me wel interesseert, achter kom dat er al een boek van is, lees ik het boek.  Ik wil de films dan ook niet zien, voordat ik het boek uit heb. Zo las ik afgelopen jaren the Help, Narnia, the Hungergames en Divergent. Heerlijke boeken, de films hoef ik nu zelfs niet meer te zien.

Toen ik hoorde van 'Game of Thrones' ging het precies hetzelfde, maar het viel wat tegen. Elk hoofdstuk is vanuit het perspectief van een ander hoofdpersoon en volgens mij zijn er teveel perspectieven. Daarnaast zijn er heel veel figuranten, de namen zijn niet allemaal even simpel en dan hebben ze ook nog huizen/kastelen, met ingewikkelde namen. Met zoveel informatie krijg ik geen band met één persoon en het verhaal. Tenminste, zo dacht ik erover tot ongeveer pagina 400 van deel 1. Toen hoorde ik dat één van de hoofdpersonen doodgaat aan het eind van dat deel. Hoe kon dat nou? Dus ineens las ik geïnspireerd door. De volgende 400 pagina's gingen dan ook een stuk sneller. 

Inmiddels ben ik halverwege deel 2; 'a Clash of Kings' of 'Strijd der Koningen'. 
Nog steeds heb ik moeite met het aantal perspectieven, maar inmiddels heb ik wel een band met een aantal hoofdpersonen. Wanneer het volgende hoofdstuk van hen is, lees ik nog even door. Van anderen hoop ik dat in dit boek niet zullen overleven. 

En een strijd van Koningen, hoe verbeeld ik dat in een foto? Ik kwam met weer een spel. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten