Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


woensdag 21 januari 2015

In a row

Voor vandaag was mijn plan een typisch Nederlands plaatje van een rijtje knotwilgen met een windmolen op de achtergrond. Het is mooi weer, dus ik pakte de fiets en ging op pad.

Wat blijkt: een dergelijk plaatje is lastig te vinden voor een landschap, dat als typisch Nederlands gekarakteriseerd wordt. Uiteindelijk heb ik dus maar gekozen voor alleen de windmolen, met een rijtje aalscholvers op de wiek en rijen met bomen op de achtergrond.


En voor het idee heb ik ook nog wat knotwilgen gefotografeerd.



 Andere foto's die ik maakte, zijn uitstekend geschikt voor de opdrachten de komende dagen. Zo heb ik een collectie plaatjes met windmolens en ik heb windmolens in de verte, maar ook de Martinitoren heel vaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten