Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 2 januari 2015

Leuk, statistieken

Op school vond ik het leuk: statistiek. Waarschijnlijk vooral omdat ik het kon. Tegenwoordig doe ik er niets meer mee. Jammer misschien, want ik vind bijbehorende grafieken ook leuk. En die zijn dan weer op allerlei manieren te maken met diverse programma's.

Ik kan dus wel zeggen dat ik elke maand met veel plezier de statistieken van postcrossing bekijk. Waarschijnlijk helpt wel mee, dat er steeds meer interactie is tussen mij en diverse andere landen. Vandaag kreeg ik zelfs de statistieken over heel 2014. Een taartgrafiek erbij, helemaal top. Is het niet mooi? Duidelijk is dat Duitsland favoriet is bij de verzenden én ontvangen.

Ontvangen in 2014

Verzonden in 2014

Ook wordt voor me bijgehouden welke door mij verzonden kaartjes het meest populair zijn. Zowel in 2014 als over mijn gehele postcrossingscarrière. Ik vind de variatie in afbeeldingen wel leuk. Niet één soort kaart, die meer gewaardeerd wordt, of het zou Mucha moeten zijn.


Populair in 2014

All time favorites
En alsof het allemaal niet genoeg is, om het helemaal af te maken en vooral ook inzichtelijk: een kaartje.. die haal ik dan van de site. 


Heerlijk toch! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten