Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


donderdag 8 januari 2015

Landscape

Voor de opdracht van vandaag wilde ik een typisch Nederlands landschap: groene weilanden, een molen, een dorpje op de achtergrond en hopelijk nog ergens een boerderij. Koeien lukt in deze tijd van het jaar niet, maar ze waren een leuk accent geweest.

Voordat ik op pad ging voor deze opdracht, moest ik mijn fiets in de stad ophalen. Omdat ik mogelijk met omweg langs weilanden/molen/boerderij zou fietsen, ging het fototoestel mee. Het regende, (dat doet het nog steeds) maar de stad zag er mooier uit dan ooit. Regen geeft een apart en ongelooflijk Nederlands effect. Glimmend nat, plassen, fietsers in regenkleding. Bovendien zijn al die fietsen in de binnenstad natuurlijk typisch Nederlandse onderdeel van het stadslandschap.

Tot mijn verrassing vond ik de regen dit keer helemaal niet erg.

En dan hier de foto's. De eerste is dé foto van de opdracht: de Oosterstraat. De onderkant van de toren zal na de bouw van het Forum niet meer te zien zijn. Nu vult eigenlijk een schildering op een schutting de toren aan.

Oosterstraat Groningen
Deze foto maakte ik van ongeveer hetzelfde standpunt de andere kant op, richting Radesingel. Nog meer fietsen.


Hier zie je de toren wat dichterbij. Ik vond het kerstverlichtingsornament rond de klok wel een leuk accent. En minder fietsen, maar wel opvallend tegen een paal, zoals op zoveel plekken in Stad.

En het gemeentehuis met de Grote Markt. De kleur is niet aangepast met fotoshop.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten