Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 6 januari 2015

Nog 74 dagen..

Ik ben niet zo van dit weer. Geef mij maar hoge temperaturen en veel zon. Helaas kan ik de buitentemperatuur niet veranderen, ik kan de wolken niet doen verdwijnen, ik kan de dagen niet langer maken, ik kan de temperatuur niet verhogen. Helaas voor mij, gelukkig voor anderen, die juist blij zijn met dit frissere weer en opzien tegen de zomer.

Ik wil hier niet teveel over klagen. We wonen in Nederland, dan weet je wat je ongeveer te wachten kan staan, hoewel dat toch altijd weer wisselt, en als je er echt niet tegen kan, moet je maar verhuizen. Dat is niet makkelijk, maar zolang je de moeite niet neemt, vind je dit weer kennelijk niet erg genoeg. Waar een wil is, is een weg en in dit geval zou die dus zuidwaarts gaan. Anderen doen het, kennelijk is het mogelijk, kennelijk wil ik het niet graag genoeg. Wegen de goede omstandigheden, werk, huis, familie en vrienden, op tegen het weer.

Uiteindelijk ben ik op een dag als vandaag al heel blij dat het droog is en dat ik zon door de wolken zie komen. Dat er geen pak sneeuw ligt, waar ik doorheen moet fietsen. Dat de verwarming thuis en op het werk het doet. Ik zeg maar wat. Het kan altijd erger, kennelijk.

Om het van binnen ook een beetje warmer te krijgen, in mijn hoofd, zet ik op het tweede scherm op mijn werk elke dag een zonnig plaatje van dit blog. Vandaag Monsaraz, Portugal. Weer zoals weer bedoeld is, in mijn ogen dan.


Over 74 dagen is het lente. Waar hebben we het over. Dat is toch zo voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten