Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


maandag 29 februari 2016

Leap

Klimmen


Vandaag liep ik naar het werk. Op de terugweg hing ik mijn fototoestel om, in de hoop vogels het water in te zien 'leapen'. Er klom iemand op de klimtoren en dat vond ik zo'n mooi plaatje, dat ik die ondertussen maar maakte. Er was nog geen leapende vogel.
Klimtoren Bjoeks
Terwijl ik opgewekt verder liep, heerlijk in het zonnetje, hoorde ik achter mij een oerkreet. De koene klimmer was bovenaan beland en liet zich naar beneden vallen. Vlug 'trok' ik mijn camera en maakte deze niet helemaal scherpe foto, maar wel een originele leap!











Vlakbij huis kreeg ik nog een aantal 'leapende' meerkoeten in het visier, niet zozeer bang voor mij, wel voor de chihuahua de me tegemoet kwam.




Meerkoeten



En dan zijn we alweer toe aan de opdrachten voor volgende maand.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten