Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


donderdag 9 april 2015

Onverwachts bezoek

Hij kwam langs, de prins! De Prins zonder wit paard, want daar past hij natuurlijk nog niet op, als kikker. Maar.. goed teken, voor de witte hond was hij niet bang!

Er zijn van die momenten, dat ik mogelijk wat anders reageer dan men zou verwachten of dat als 'normaal' geacht wordt. Zo'n moment hadden wij net. Ik zag een kikker in onze tuin en in plaats van te gaan gillen of direct een reddingsactie op touw te zetten, we hebben tenslotte geen vijver, pak ik mijn fototoestel. Minuten later lig ik op mijn buik voor het enigszins verbaasde amfibie. Tenminste, eigenlijk kijkt hij wel een beetje, alsof hem dit dagelijks overkomt, toch? Toch een prins?



Wees niet bang, zoon heeft hem na deze fotosessie naar het nabije water gebracht. Ik wilde het al doen, maar zoon kwam net thuis en had nog schoenen aan. (hij keek er overigens helemaal niet van op, dat hij zijn moeder op haar buik in de tuin zag liggen) Als kind heb ik vaak kikkers gevangen. Gillend wegrennen is wel het laatste wat ik zou doen.

Hem een kus op zijn neus geven ook niet. Er zit al een prins op de bank, tenslotte.

1 opmerking:

  1. knappe foto's!
    volgens mij was hij wat ontgoocheld dat je al een prins hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen