Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


donderdag 23 april 2015

De Euroborg in beeld

Ze wilden er niet aan bij Marketing Groningen. Toch is er veel vraag naar op postcrossing: een ansichtkaart van het plaatselijke voetbalstadion, voor ons dus de Euroborg. Een volgende stap zou een e-mail naar FC Groningen zijn, maar ik had er even geen zin meer in. Er vormde zich wel een idee in mijn hoofd, maar dat bleef bij een vaag idee. Iets wat ik ooit zou kunnen doen.

Afgelopen zondag nam dit een vastere vorm aan; ik stond met de trein stil op station Europapark, keek uit het raam en zag ons stadion achter idyllische bloesems. Dat zag er leuk uit! Uiteindelijk had ik toen uit moeten stappen, maar ik zou vanuit de trein gelijk de bus kunnen halen. Daar ging ik voor. Helaas had de trein vertraging en was de bus te vroeg. Zo stond ik dus een half uur te wachten op het Hoofdstation. Tot twee keer toe stopte een P+R bus voor me, met als eindbestemming Station Europapark. Instappen was verleidelijk, het leek een teken, maar ik wilde echt naar huis. Woensdag zou ik het doen, dé foto.

Maar helaas, woensdag was bewolkt en koud. 's Middags zou er zon komen, ik heb hem niet gezien. Het leek een onbegonnen zaak, de weersverwachting werd niet beter. Maar het weer zelf wel; de zon begon vanavond te schijnen, ik had een uurtje over en ben in de auto gestapt. Ik maakte de foto vanaf het station en wandelde naar het stadion, voor wat extra's. Thuisgekomen maakte ik een college en zette deze via een website, die hier speciaal voor is, op een kaart. Binnen twee weken moeten ze in huis zijn, mijn kaarten van de Euroborg. Ik ben wel tevreden. Hopelijk de toekomstige ontvangers ook.


(zonder mijn naam er zo prominent op, trouwens, dat is speciaal voor hier)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten