Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 7 april 2015

Beauty

Met verbazing keek ik van de week naar deze kleine bloemetjes. Ik kende ze niet, maar ineens groeien ze in het park in de buurt. Ze zijn zo mooi!

Zoeken op internet (wat een uitkomst toch) leert mij dat ze 'vogeltje op een kruk' heten, omdat het bloemetje lijkt op een vogel, dat net weg wil vliegen. Ik zie het niet, maar ook in Duitsland en Groot Brittannië verwijst de naam naar vogeltjes. Lerchenspur (Leeuwerikenspoor) en 'Bird in a bush'.



 Misschien moet ik nog eens beter kijken dan, hoewel ik tijdens het fotograferen de bloem uit elke hoek gezien heb. De hommel was een leuke bonus.


Zo staan ze tussen de nog kale struiken, paarse bosjes in de  modderige grond.



Onderweg naar het 'vogeltje op een kruk' zag ik deze koolmees op een tak. Hij bleef net lang genoeg poseren voor de foto. (waarvoor dank)



En als we het dan toch hebben over beauty, een tulp; is hij niet mooi?


Zoekend op internet naar wat anderen mooi vinden, vond ik deze quote. Hoewel het onwaarschijnlijk is dat ik bij een volgende 'beauty' opdracht een zelfportret plaats, is het wel iets om bij stil te staan.


1 opmerking: