Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 8 januari 2016

Landscape

Het is vandaag heerlijk weer en ik was zo slim om vrij te nemen. Daarom kon ik er lekker met de camera op uit. Eerst ging ik met mijn dochter en onze hond naar het Stadspark. Daarna maakte ik op de terugweg nog snel even een foto van de Reitdiephaven. Een foto die ik al heel lang wilde maken! Zo'n bijzondere wijk. Het schijnt dat mensen overlast ondervinden van alle fotografen, die hier jaarlijks langskomen.

Reitdiephaven Groningen

Deze foto gebruikte ik dus voor de foto per dag en het kan zijn dat ik de Stadsparkfoto gebruik voor de 11e, wanneer de foto-opdracht 'outdoors' is.


Hier liep ik vroeger met mijn oma al. De boom links stond nog rechterop, maar hing wel over de weg. Het is een treurbeuk. Inmiddels is hij omgevallen en steunt op z'n bovenste takken. In het midden is het Stadsparkpaviljoen te zien, waar we dan wat dronken. Er zit nu een Chinees in. Het gebouw rechts is het Gasuniegebouw, die was er vroeger natuurlijk nog niet.

Voor outdoors kan ik ook de hond gebruiken, zoals hij eruit zag toen we thuis kwamen. Het arme dier moest gelijk in bad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten