Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


maandag 4 januari 2016

Januari!

Het is januari, dat was iedereen vast al opgevallen, en ik had als één van mijn goede voornemens om echt elke dag een foto te maken voor FMS. Gelukkig is er weer een maandlijstje, want die weeklijstjes vond ik wat onhandig. Het werkte wel, natuurlijk, maar ik lees liever vast voor de hele maand vooruit.

Ondanks dat de lijst voor deze maand al van te voren geplaatst was, bedacht ik op 1 januari toch 's avonds pas dat ik nog wat 'moest'. Zwart-wit. Ik had net popcorn gemaakt, dat bleek een goed onderwerp, lekker onduidelijk wel wat het nou precies is. En een beetje onscherp ook, helaas.
Black-white: popcorn
Black and white: popcorn

Ook de tweede dag van het jaar maakte ik me er 's avonds nog even makkelijk van af. Een goed begin van mijn voornemens zo, maar ik had een rustdagje, nadat we het hele huis tot 's avonds laat vol visite hadden gehad. Ik las een boek uit en startte het volgende. Meer lezen is ook al zo'n goed voornemen van me.

What I did today: lezen


De waterfoto maakte én plaatste ik al aan het begin van de dag. Waterdruppeltjes hingen bevroren aan de brug, die spekglad was. Later zag ik een mooiere foto in de tuin, maarja, ik had die eerste al geplaatst.

Water

More water


Naar de cirkel van vandaag keek ik wel de hele dag uit, maar pas toen ik van m'n werk vertrok zag ik een mooi exemplaar. Stak ook zo lekker af tegen de sneeuw. Dus, ik ben weer bij.


Circle - cirkel: fiets in de sneeuw

 Voor de volledigheid nog het overzicht wat de rest van de maand te verwachten is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten