Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


maandag 29 juni 2015

Verrassing!

Weken, zo niet maanden, terug at ik op het werk mandarijnen met een heleboel pitten. Verschrikkelijk, wat eet dat lastig, maar dat is een ander verhaal.

Met de bedoeling ze thuis uit te zaaien en er mogelijk ooit echt bonsai van te maken (dit is in het verleden al meerdere keren mislukt, maar ach, de pitten zijn gratis en aanwezig, dus waarom niet) bewaarde ik ze. Om te zien of ze überhaupt zouden kiemen, legde ik ze eerst in een laagje water. Wat zinkt, dat kiemt, zo heb ik ooit geleerd. En ze zonken allemaal.

Omdat ze aan het eind van de dag al lekker nat waren en een beetje gezwollen leken, pakte ik ze in een natte tissue en stopte ze in een plastic zakje in mijn tas met de bedoeling ze thuis echt eerlijk waar gelijk in een potje te zetten, en vergat ze al snel. Op zoek naar iets kleins in mijn tas, kwam ik het zakje weer tegen. Weken, zo niet maanden, later dus. (kennelijk heb ik een niet erg overzichtelijke tas, maar ook dat is een ander verhaal) En wat zag ik tot mijn verbazing? Ze waren (bijna) allemaal uitgelopen!

Enthousiast legde ik het zakje in de vensterbank van de keuken, met de bedoeling ze direct te gaan poten, en vergat ze weer. Een week dit keer. Geheel tegen mijn gewoonte in heb ik niet eerst op de foto gezet hoe het eruit zag in dat zakje, maar zo zien ze eruit in het potje. Een paar pitten met grillige uitlopers, anderen meer wortel en minder uitloper. Al wel groene blaadjes.

Mandarijn voor bonsai

Ik ben benieuwd wat het dit keer gaat worden. Een paar zullen wel blijven leven, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten