Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 19 juni 2015

And so on

Wat ik in de koptekst van deze blog heb gezet, klopt kennelijk nog steeds; zodra ik geen 'foto per dag' meer maak, stokt het bloggen. Jammer of niet, in mijn hoofd ben ik wel aan het schrijven, het komt alleen niet hier te staan. Het lijkt een beetje op boeken lezen voor de literatuurlijst op de havo: zodra ik móest lezen, las ik een stuk minder. Nu moet ik bloggen voor m'n cursus en houd het hier even op. In mijn hoofd zal het altijd wel blijven ratelen, de dialoog met mijzelf.

Gisteren las ik in het lijstje '10 tips om in de flow te komen bij het schrijven' dat elke dag wat schrijven helpt. In feite ben ik dus met mijn "foto +  tekst" aldoor heel goed bezig geweest. Om het bij goede voornemens te houden: maandag begin ik weer.

Om het blog nu wat op gang te houden, een greep uit de mooie kaarten die ik weer mocht ontvangen via postcrossing: 

Een oud calligrafie-schilderij uit China, eten uit Litouwen, de metro map van Washington, een kerk bij nacht uit Wit Rusland, waterval op de grens van Brazilië en Argentinië en een trein uit Taiwan.


Om mijn goede voornemen kracht bij te zetten, hier het weekoverzicht voor volgende week.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten