Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zondag 14 december 2014

Drink

Vandaag naar de dierentuin geweest. En genoten! Het weer was heerlijk, het gezelschap was aangenaam (mijn ouders en mijn gezin) en de dieren weer leuk en mooi en fotogeniek.

Voor de foto-opdracht van vandaag eens niet een lekker drankje van mezelf, maar een drinkende cavia.


Vandaag zag ik voor het eerst de leeuwen. Natuurlijk had ik al vaker andere leeuwen gezien, maar deze nog niet. En omdat het Dierenpark Emmen een beetje als 'onze' dierentuin voelt, we hadden jarenlang een abonnement, voelen dit ook meer als 'onze' leeuwen. En die heb ik nu eindelijk gezien.

Net voordat we bij de leeuwen kwamen ging er nog wat mis met mijn lens. Ik had hem in een binnenverblijf onder een blower gehouden, zodat hij niet meer besloeg, maar daar besloeg hij toen aan de binnenkant. Ik wist niet dat het kon. Ik weet ook niet of dat wel zo goed is. Maar juist bij de leeuwen kon ik dus geen foto's maken. Mijn frustratie was behoorlijk groot. Toen de condens een half uur later dan ook weg bleek, ben ik nog even snel weer naar ze toegegaan. Onderstaande foto's zijn het resultaat.


Maar naast de leeuwen, hebben we ook genoten van de giraffes, ratten, kippen, naakte molratjes (die zijn écht zó leuk, kun je zo een half uur naar kijken, fotograferen is lastiger) vlinders en apen. Een aantal dieren komen deze week nog wel langs, bij volgende opdrachten.


Dit kuikentje was mijn tweede keus bij de foto-opdracht van vandaag 'drink'. 

Net zoals na mijn vorige bezoek besloot ik dat we weer wat vaker de dierentuin zouden moeten bezoeken. Eigenlijk wil ik wel weer en abonnement. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten