Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


donderdag 28 mei 2015

Online bestellen

Eigenlijk deed ik dat nooit, online bestellen. Over het algemeen wil ik graag eerst in handen hebben, wat ik betaal. Kijken, ruiken, voelen, dat maakt het echt. Dat geeft ook een gevoel van 'Ik koop iets en ik koop het in overleg. Ik schaf niet zomaar iets aan'.

Toen ging ik via internet postzegels bestellen voor postcrossing. Gevarieerde postzegels, ik heb ze hier diverse keren gepost. En dat was leuk en makkelijk. Goedkoop ook.

De afgelopen weken zocht ik een bepaald kaartje voor iemand, die ik niet eens ken. Nergens kon ik dat kaartje vinden, wel op internet, maar dat vond ik toch raar; ansichtkaarten kopen via internet. Van de week bekeek ik die website nogmaals, waar ik dit kaartje had gezien (in een boekje zelfs met nog meer van dergelijke afbeeldingen), en zag een boekje met chocoladekaartjes. Toen ik wat doorklikte, zag ik ook nog hele leuke stickertjes. En helemaal niet duur!

Dus..., uiteindelijk kocht ik 2 kaartenboekjes, die ik in de winkel echt niet kon vinden, en een paar velletjes stickers. Maar kijk dan ook, zijn ze niet cute?






Die katten en die panda's.. onweerstaanbaar! En toen kon ik dat velletje met Madagascarstickers natuurlijk niet níet bestellen.

Ohja, en inmiddels heb ik dus ook een jurkje besteld, die zit gewoon goed en staat leuk. Dat kan dus ook al, niet meer urenlang gefrustreerd door de stad lopen, omdat de meeste jurkjes nou eenmaal van polyester zijn, waar ik niet tegen kan. Of te groot, of te klein of anderszins niet geschikt.

Ja, het heeft toch wel wat, dat bestellen via internet. Het gevaarlijke is, het is net of je niets gekocht hebt. Het ligt gewoon zomaar ineens op tafel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten