Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


woensdag 13 mei 2015

Hands

Voor deze opdracht wilde ik (weer) een monument doen, dat wij in de stad hebben staan. Handen, een Joods monument gemaakt door Eduard Waskowsky, ter nagedachtenis aan de 3000 joden, die de oorlog niet overleefden.

Maar ik zette mij op de bank met mijn fototoestel om de vogeltjes te fotograferen, die in en uit het nestje vliegen, dat in de tuin naast de tuindeur staat. Dat bleek nogal een opgave. De ene vogel vliegt in en uit in zo'n tempo, dat ik amper tijd heb de ontspanner in te drukken. De andere vogel blijft wel 10 minuten binnen en al die tijd zit ik klaar om een foto te nemen. Gedurende die tijd verkrampten niet alleen mijn handen, ook mijn schouder, rug en knieën kwamen vast te zitten. En zo zat ik niet één keer te wachten, nee veel vaker, want natuurlijk lukt zo'n foto ook niet gelijk in 1 keer. Door de kramp werd mijn reactiesnelheid ook steeds slechter.

Terwijl ik zo zat te wachten, kramp in het lichaam en jeuk aan de neus, bedacht ik dat dit zo een uitstekende foto werd voor de opdracht van vandaag. Het resultaat mag er in elk geval zijn.


Hiervan heb ik er wel heel veel


Ondertussen jeuken mijn handen ook, om het kastje even open te maken en de jongen te bewonderen, maar ik ben bang dat de ouders dan niet terugkomen.

(Eigenlijk had ik die bovenste foto ook al een keer als toevalstreffers, maar toen stond er nog zoveel troep rond de huisjes, dat ik hem over wilde maken)

2 opmerkingen:

  1. machtig mooi! het is je gelukt
    mij niet haha, ze zijn razendsnel als ze in en uitvliegen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het gaat écht heel snel. En dan moet je scherpstellen, afdrukken, mogelijk meebewegen.. frrrrt en ze zijn weer weg :-)

      Verwijderen