Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 22 april 2016

Ik schrijf en blijf

Dat ik hier niet post betekent niet dat ik niet schrijf. Ik schreef andere blogs, recensies en kaartjes, naast natuurlijk nog verslagen op het werk.

Foto's maakte ik ook, hoewel daar wel weer de klad in zit. Het fototoestel kwam niet echt mee. Slechts 1x ging ik ermee op pad. Collega's hebben een ijsvogelnestje ontdekt en daar zou het een aan- en afvliegen van blauwe flitsen zijn. Viel tegen, moet ik zeggen. Er stond, terwijl ik me verbaasde over de drukte aan mensen op de zondagmorgen, wel ineens een ree naast me. Die vond het zeker ook te druk, maar ik stond tussen die mensen en de ontsnapping. Gelukkig maar, want achter mij was de ringweg. Hij/zij liep bij mij vandaan en al snel zag ik het niet meer.. verstopt tussen de braamstruiken, slechts een bruine vlek achterlatend op een snel genomen foto.

Kinder van Mette Bus
Één blauwe flits zag ik en toen vervolgens mijn neus, vingers en tenen blauw dreigden te worden ging ik toch maar weer naar huis. Het ontbrak ook duidelijk aan blauwe lucht. In afwachting van de bloeiende roze bomen aan de Kapteinlaan, maakte ik deze foto nog als 'voorstudie' van wat ik van plan ben. Met de huidige kou schiet de roze bloei niet op. Gelukkig rijden man en zoon hier dagelijks langs, zodat zij me van de voortgang op de hoogte kunnen houden.

Naast schrijven lees ik ook. Veel. Voor de leesclub, waar ik sinds een half jaar bij zit, moest ik een boek lezen. Ook won ik bij Hebban een buzzboek, 'De Klauw' van Adrian Stone. Een nieuwe fantasyserie. Deze zou afgelopen week komen en ik wilde er gelijk in beginnen. Daarom moest dus het leesclubboek, 'Tot op de bodem' van Lisa Gardner, vréselijk spannend, uit. Helaas komt 'De Klauw' later, ik zit er met smart op te wachten. Daarom las ik 'Het valt wel, maar niet mee' van Deborah de Poorter tussendoor. Handig hoor, digitale boeken. Je bestelt en hebt 'm binnen een paar minuten in huis.

Ook dat boek heb ik alweer uit. Heftig. Nu twijfel ik over het uitlezen van de Baldacci, die ik aan de kant legde ten gunste van Lisa Gardner, of de jaargang Flows eens aanspreken, totdat m'n buzzboek binnen is.

Ondertussen kijk ik op dit moment naar de 'Verkiezing van het belangrijkste boek' bij 'De Wereld draait door'. Hoe toepasselijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten