Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zaterdag 5 september 2015

Sparkle

"Wat kan ik eens gebruiken voor de opdracht Sparkle", zo vroeg ik mijn dochter van bijna 18.
" 'Princess Twilight Sparkle', een my little pony", was het verrassende antwoord. Ze heeft helemaal niets met MLP (ja, het wordt afgekort, gelukkig) maar een klasgenoot van haar kent ze allemaal bij naam.

Het is een jongen, dat verwacht je dan weer niet, hoe 'gender neutraal' je je kinderen ook wil opvoeden. Mijn dochter met een voetbal, pijl en boog, auto of zwaard, ik vond het allemaal best. Als mijn zoon een voorkeur voor MLP had ontwikkeld, zou ik raar hebben opgekeken. Misschien ook wel omdat het verder niet zo past in ons gezin. Uiteraard zou ik hem vervolgens hebben bedolven onder die kleine paardjes, misschien vind ik ze toch wel een beetje leuk. (vooral de zwarte, trouwens, leuk een 'alto' my little pony)

Sparkle nailpolishAangekomen in de speelgoedwinkel, vonden we Princess inderdaad. Maar er sparkelt nog zoveel meer in een speelgoedwinkel! Nagellak, stickertjes, ogen van diverse knuffels. Het hield maar niet op!

Voor de foto opdracht van vandaag koos ik uiteindelijk voor deze nagellakfoto. (een beetje bewerkt, want met de telefoon bereik je toch niet zo makkelijk het effect dat ik wilde)

Maar het was lastig kiezen, met nog deze andere
nagellak en die ogen!


Sparkle


Geen opmerkingen:

Een reactie posten