Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 1 september 2015

In my wardrobe: lost socks

Net als zoveel mensen, raken wij in de was regelmatig sokken kwijt. Geen idee hoe dat komt, ze gaan er tegelijkertijd in (meestal) en er komt slechts 1 uit.Het is zo'n veel voorkomend fenomeen, dat iemand in Amerika zelfs z'n wasserij ernaar noemde: The Lost Sock. Ik moest erg lachen, toen ik dat een keertje las.

Omdat ik over het algemeen hoopvol gestemd ben, ga ik er van uit dat de sokken niet tegelijkertijd in de was belandden en dat er alsnog een hereniging plaats kan vinden. Ik heb daarom een mandje met eenzame sokken in mijn kast. Een best vol mandje, inmiddels. Het zou me niets verbazen, als er al een paar paren herenigd zijn, zonder dat ik daar van weet. Binnenkort maar eens uitzoeken en huisgenoten blij maken.

the lost sock

Overigens is de gedachte 'ik koop maar zwarte sokken, dan zit ik altijd goed' niet van toepassing als je steeds verschillende sokken koopt. Uitzoeken wordt een stukje lastiger; er zijn verschillende boordjes, lengtes, materiaal en verdere vorm. Eigenlijk is een bult effen zwarte sokken nog lastiger, dan allemaal sokken met werkjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten