Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 10 december 2013

Project 10 11-12-13 14:15

Een vriendin opperde het een paar maanden terug al: dit jaar hadden we een leuke datum: 11-12-13. Zou het niet leuk zijn om op die datum met 10 mensen af te spreken en dan om kwart over 2 het glas te heffen. Of een beker thee. Waar we maar zin in zouden hebben.

Al snel waren er enthousiaste reacties, waaronder die van mij. Het leuke was natuurlijk ook dat het op mijn vrije dag zou zijn. Dus ik zou gewoon kunnen!

Ik regelde nog een vriendin. De dames "kennen" elkaar online, via mij, maar niet in het echt. Wat een leuke gelegenheid voor een eerste ontmoeting! Er leken wat hobbels, maar die zijn inmiddels glad gestreken. Dochter gaat zelfs mee als nummer 10, nadat één van de andere bezoekers af moest zeggen.
Vandaag heb ik nog snel wat ingrediënten gekocht, want 'Ohja' het was ook de bedoeling dat we allemaal wat te eten meenamen.

Maar ik vergat het helemaal. Had het vanmiddag druk, moest snel koken, toen graag even zitten.. vervolgens gingen we gezellig film kijken en ineens het lichtknopje: de hartige taart! Gelukkig kon het nog.. snel snel.. het hartigetaartdeeg, van die plakjes, was al ontdooid. Dus kwestie van snijden, eieren kloppen, alles in de vorm en 30-45 minuten in de oven. Helaas.. haast is niet de beste assistent van een kok. Ook niet van mij, trouwens. Er ging e.e.a. mis met de bekleding met het deeg, misschien had ik toch een dichte vorm moeten gebruiken, kan ook. In elk geval, zie foto. Datgene dat onderop de bakplaat ligt is ei en had éigenlijk nog in de taartvorm moeten zitten. Ach.. dat doet vast niets af aan de smaak.. toch?


We zullen het morgen beleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten