Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


donderdag 12 december 2013

Joy is..


Gisteren kwamen 10 vrouwen bij elkaar, op 11-12-13 om op 14.15 uur een foto te maken. Project 101112131415, waar ik dinsdagavond een hartige taart voor maakte, waar ik vervolgens een blogje over schreef (omdat het leek dat hij mislukte).

En het was een groot plezier. Joy. De meeste van deze vrouwen kenden elkaar niet. Het initiatief kwam van blogster Margje. Zij kwam met het idee en deed op haar blog een oproep. De positieve  reacties stroomden binnen. Ik droeg ook een vriendin aan. Zij en Margje hebben elkaar online via mij leren kennen en virtueel klikt het. Ik vind het vaak grappig om hun onderlinge communicatie te zien en vond dit een mooie gelegenheid voor een 'real life' ontmoeting. Andere vrouwen kwamen uit andere provincies. Er meldde zich zelfs iemand aan uit Zeeland (de locatie was in Noord Nederland), maar zij kreeg geen vrij van haar werkgever.

Vanwege een laatste moment afzegging ging mijn dochter ook mee, dus reden we met z'n drieën naar Margjes huis. Bewonderden de verbouwing van haar huis en verbaasden ons over de hoeveelheid lekkers, verzameld op de tafel. Om 14.15 uur werd inderdaad een groepsfoto gemaakt. Hier werd een wekker voor gezet, om het niet te vergeten. Niet zo'n 'joy' was, dat m'n statief op dat moment kapot ging, maar gelukkig was de foto al gemaakt.

Een mooie afsluittijd was natuurlijk 16.17 uur geweest, maar die tijd ging ongemerkt voorbij. Pas toen het donker werd en iedereen bomvol zat, werd er gedacht aan een afscheid en langzamerhand pakten de dames hun jassen en tassen.

Een leuke verrassing was de goodiebag. Dat gaf toch een gevoel van een feestje met snoepzakje. Voor iedereen onder andere twee dwarsliggers, koffiecupjes, bloemenzaadjes en een armbandje met een bijzonder goed doel: de kralen zijn gemaakt van afvalplastic. Van de opbrengst van de verkoop van deze armbandjes door Vaas & Kaars enzo, gaat 10% naar het goede doel, de dames die de kralen maken.


We zoeken nu naarstig naar een datum in 2014 om een traditie te beginnen.


(Margje schrijft ook op Margje.nu maar toevallig niet over dit onderwerp. Margje lezen is altijd een aanrader)

1 opmerking: