Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


woensdag 25 december 2013

Best bit of my day

Kerst is voor velen synoniem voor samenzijn met familie en/of vrienden. Vaak is ook het eten belangrijk. Jarenlang vond ik het heerlijk dat ik werkte met kerst. Geen verplichtingen, geen zorgen over eten aangevuld met goede fooien.

Tegenwoordig heb ik natuurlijk een gezin en schoonfamilie. Mijn eigen familie zit in het buitenland. Werken in de horeca doe ik al jaren niet meer. Ook mijn schoonfamilie heeft geen religieuze banden met de kerst, maar gezellig bij elkaar komen doen ze graag. Niet de hele familie, daar zou een zaaltje voor afgehuurd moeten worden. Met een klein groepje zien we elkaar elk jaar. Ooit hadden we een soort Sinterklaasfeest, maar daar zijn we mee gestopt toen er kinderen kwamen. Dat werd verschoven naar begin december en schoof niet meer terug, nadat ze niet meer geloofden.

Hoewel we allemaal van lekker eten houden, verschilt wat we lekker vinden nogal. Van een uitgebreid kerstdiner is dan ook geen sprake. Meestal is het gourmetten. Gezellig, voor ieder wat wils en je bent niet in vijf minuten klaar. Dit jaar besloten we tot nog iets simpelers. Maandag is één van het groepje jarig en dan gaan we gourmetten. Het werd soep. Ondertussen speelden we een spelletje. Het bierspel. In het bierspel krijg je vragen over films, sport, bier en er is een categorie allerlei. Daarnaast is er nog de mogelijkheid tot het kaartje 'De Kroeg', waarbij je moet tekenen, uitbeelden of geluiden maken. Omdat het spel al een tiental jaren oud is, en we met een aantal tieners zitten die dus moeite met bepaalde tijdgerelateerde vragen zouden hebben, speelden we in teams.  En het team van mijn dochter, man en mijzelf won! Puur geluk, daar niet van, maar winnen is winnen. Hoewel de gezelligheid van het spelen van het spel wel het beste van de dag was.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten