Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 21 juni 2016

Looking up

We waren afgelopen vrijdag in Sintra. Daar staat op de ene bergtop een Moors kasteel, de bergtop ernaast Palacio da Pena. Een lange tocht te voet of een snelle rit per tuktuk, auto, bus of taxi. We liepen heen, namen terug een autootje, want na die klim hadden mijn knieën het wel gehad. Mooi, heel mooi, maar zwaar als je ongetraind bent.

Palacia da Pena in Sintra

Bij het paleis gekomen bleek er een enorme rij voor de ingang, dus we hebben het niet echt bezocht.

Hier beiden nog in beeld

2 opmerkingen:

  1. Hoi Ria, leuk om deze foto's te zien en om je vakantieverhalen te lezen - op deze en op je andere blog. Manlief V. en ik hebben tijdens onze trip naar Lissabon (dit voorjaar) twee keer Sintra bezocht. Wij hadden het geluk dat we Palacio da Pena wel konden bekijken - heel mooi! Wij waren omhooggegaan met de bus en naar beneden gewandeld via een bospad - inderdaad een heel eind maar wel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Afina!
      De meeste mensen kijken me wat afwachtend aan, als ik het over Sintra heb. Ik zou het Paleis van binnen niet meer hebben kunnen bekijken, gezien de toestand van mijn knieën toen. Daarna hebben we nog wel Quinta da Regaleira bekeken, vanaf daar zijn deze foto's ook gemaakt. Moest ik toch weer naar een dak klimmen ;-)

      En wat leuk te lezen dat je mijn andere blog ook leest :) Ik zal snel mijn blogs uittypen, zodat er nog meer verhalen en foto's zijn.

      Groetjes
      Ria

      Verwijderen