Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


woensdag 4 november 2015

Childhood - kindertijd

Een onderwerp dat mijn hoofd goed op gang bracht: wat ga ik doen? In gedachte ging ik door mijn huis: heb ik nog ergens een speelgoedje staan uit mijn verre kindertijd, dat mooi fotograferen is? En kan ik daar makkelijk bij? Of neem ik een foto uit mijn kindertijd, zelf gemaakt uiteraard. Op mijn 8e verjaardag kreeg ik mijn eerste fototoestel en hoewel we toen lang zoveel foto's niet maakten als nu, heb ik toch een leuke collectie.

Ondertussen was ik druk met andere zaken, dus de foto raakte een beetje in het gedrang. Het werd een moetje. Totdat ik langs deze kast liep. Boeken uit mijn kindertijd én die van mijn moeder. Een aantal van die boeken lazen mijn kinderen ook nog: Enid Blyton 'natuurlijk' zou ik bijna zeggen. Het leuke van die boekjes is, dat ze internationaal aanspreken.

Snel maakte ik met mijn telefoon een foto. Hij verdient geen schoonheidsprijs, maar het is wél een substancieel onderdeel van mijn kindertijd geweest. Het is niet goed te zien is, maar een aantal zijn redelijk kapot gelezen.

Kinderboeken Enid Blyton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten