Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 16 september 2014

I don't like

Waar ik echt een hekel aan heb, en waar ik de hele dag tegenaan loop, is dat de leesbril een noodzaak is geworden. Een LEESBRIL.

Vroeger, nog niet eens zo heel lang geleden, kon ik de allerkleinste lettertjes lezen. Ik was blij met en trots op mijn goede ogen. Een paar jaar terug was alleen voor die lettertjes een leesbril nodig. Tegenwoordig zijn die kleine lettertjes zelfs mét leesbril niet te ontcijferen. En ook bij andere activiteiten ben ik mijn, inmiddels varifocus-, bril nodig. Bij haken en koken, bijvoorbeeld. Voor iets pietepeuterigs als het vinden en verwijderen van een splinter is een vergrootglas al een noodzakelijk kwaad.


Over een afstand zijn mijn ogen gelukkig nog wel goed. Ik ben nog steeds degene, die het eerst een verkeersbord kan lezen. Maar buiten is een zonnebril dan weer een vereiste, ook met slechter weer. En het went niet.

Het is een beetje een mopperblog geworden zo, maar is dat niet logisch, met zo'n opdracht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten