Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


maandag 8 september 2014

Keuzes in cursusland

Ik mag een cursus volgen. Een opleiding zelfs. Het hoeft niet werkgerelateerd te zijn, maar ik moet wel kunnen laten zien, dat het goed is voor mijn ontwikkeling op werkgebied, zoiets. Na de opleiding moet ik 'beter in de markt' liggen, op mijn vakgebied.

Ik ben hierin niet alleen, al mijn collega's mogen dat. En omdat er te weinig aanmeldingen waren, komt er een heuse 'keuzeweek'. Maar die week ben ik de stad uit, dus zoek ik zelf.

Ik dacht ooit graag een talencursus te volgen. Dit is verschillende keren afgewezen, maar nu behoort het tot de mogelijkheden, mits goed onderbouwd. Ineens is de wens een beetje weg. Leuk als ik beter Frans kan, maar wat wil ik ermee? Portugees is vooral leuk op vakantie, maar in het dagelijks leven? Dat ik de statusupdates van vakantiebekenden op facebook kan lezen? Eigenlijk was er vooral de wens tot weer eens een cursus en een taal leek dan wel handig en leuk. Afgebakend vaak ook, niet te duur. Tot zover de motivatie. 

Maar nu zijn er opties. De keuze is breder, het bedrag niet gering. Wat te doen?
Al langer dan een nieuwe taal staat Kunstgeschiedenis op mijn verlanglijst. Ik zocht en vond leuke op internet, maar toen ik ineens mocht, was ik deze weer kwijt. Tot nu. Ik vond "een reeks van tien hoorcolleges en een museumbezoek". Helaas onder werktijd, maar daar is vast wat in te schuiven. En.. het is niet eens zo duur. Ga ik daar mijn budget aan spenderen? Kan ik dat niet beter zelf betalen? Ook zonder opleidingsbudget is dit ineens mogelijk. Dat is leuk. Ik maak een bladwijzer van deze pagina en zit weer met de vraag: wat dán.

Het antwoord ligt zo voor de hand, het is gewoon schokkend: schrijven! Meer specifiek: een column/blog schrijven. Dat wil ik tenslotte écht graag doen. Dat zou ik zelfs nu op het werk kunnen gebruiken. Enthousiast typ ik in het zoekschermpje 'cursus blogschrijven Groningen'. De eerste bruikbare link ziet er veelbelovend uit. De Schrijversacademie. Mooi! Maar dan, de start is op zaterdag over een week en het budget is te hoog. Ai. De overschrijving van het budget zou ik zelf nog bij kunnen leggen, maar lukt het binnen onze organisatie om binnen twee weken ingeschreven te staan. En zou het erg zijn, dat ik de tweede cursusdag al afwezig ben. Houd ik het vol?

Om bij het begin te beginnen vraag ik informatie aan en stuur ik de link naar P&O. Een aanzet. Een afzet. Ik ben begonnen. Zal het wat worden?

Het resultaat is misschien over een jaar te zien. (ik ga van weeromstuit nog rijmen ook) Komt mogelijk eindelijk het bloggen over kunst van de grond. Wordt vervolgd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten