Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 15 augustus 2014

To the ZOO

Ken je dat? Als je wel eens natuurfoto's maakt, dan ken je het vast. Je wilt een foto maken, en het dier dat er zo leuk bij staat/zit/drijft, verandert van houding of erger.. gaat ervandoor. Met een beetje geluk heb je nog een vage streep in beeld.

Ik heb dit vaak met eenden, die op hun kop in het water staan. Soms wel 4 op een rij! En op het moment dat je er aan komt, camera voor je neus, komen ze omhoog en kijken je aan "Brood?".. Grr..

Onze laatste dag in Praag gingen we naar de dierentuin. Het eerste dat we zagen toen we binnenkwamen, was een moedereend met jongen. De jongen stonden op hun kop in het water en... bleven zo staan! Zij zijn niet gewend gevoerd te worden, wel om zelf te zoeken. Helemaal blij was ik! Zoon kwam op het idee om een 'kontenserie' te maken van dieren in de dierentuin. Eens wat anders. De meeste dieren, hadden we toch al vaak zo mooi mogelijk vastgelegd.

Look at those cute little bottoms!


De dieren werkten deze dag goed mee, tenminste, als je stilstaan beeld wilde. Het was een warme dag. Stokstaartjes, die normaal fris en fruitig omhoog staan en je aandachtig aankijken, lagen op apegapen over elkaar heen. Panters, tijgers en andere katten, hingen lamlendig over wat takken of op de bodem van hun verblijf. Naar buiten gaan was er niet bij.. te warm. En dat voor tropische dieren.

De meest levendige dieren in de dierentuin, leken wel de honden van bezoekers, die gewoon naar binnen mochten (en die ik niet durfde te fotograferen, jammer, want er zaten veel schattige teckeltjes bij) Nouja.. en de otter, maar die zat natuurlijk ook lekker in fris water. Dit hielp overigens niet bij de nijlpaarden.. echt veel beweging zat daar ook niet in. Het tamarinaapje was alert, maar die zagen we ook redelijk vroeg.

Kijk dan, wat een slaapverwekkend plaatje!
 

 Uiteindelijk werden wij vooral moe van ons door deze enorme dierentuin verplaatsen. We hebben helaas niet alles kunnen zien. Maar het was een mooie afsluiter van het bezoek aan Praag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten