Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


woensdag 13 augustus 2014

Leven en hobby komt bij elkaar

Het was even rustig op mijn blog. Wij waren met vakantie en de laptop was geconfisqueerd door mijn dochter. Ook was de wifiverbinding niet altijd zo goed en ach.. we hadden vakantie.

We waren naar Tsjechië, een schitterend land. Mooi groen, merkte een vriendin ooit op, waarmee ze duidelijk maakte dat het weer niet altijd meezit. Als je van zon houdt, tenminste. En dat doen wij.
Heel bijzonder vind ik de bouwstijlen in Tsjechië. Vooral de manier, waarop gebouwen beschilderd zijn. Geweldig.

Drie dagen lang gingen wij naar Praag. Voordat we weggingen, stuurde ik met postcrossing een kaartje naar deze stad. Ik maakte hierop nog de opmerking dat ik me afvroeg of de kaart of ik eerder in de stad zou arriveren. Complimenten aan de post, de kaart was er in 10 dagen, wij kwamen nog weer 6 dagen later.

Wat ik, uiteraard, niet wist, is dat iemand uit Praag op dat moment mijn adres kreeg. Vandaag ontving ik dus een mooie kaart van mijn vakantieplek. Terwijl ik er rondliep, zocht iemand een kaartje voor mij uit, stond misschien zelfs naast mij in een winkel!

Dit kaartje kreeg ik vandaag; de St. Vitus Cathedral. 


Deze foto maakte ik de dag dat het kaartje verstuurd werd, met die kathedraal  in mijn rug.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten