Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


donderdag 28 augustus 2014

Kijk, een giraffekindje

Ik spaar giraffes, had ik dat al eens genoemd? Volgens mij kwam 'collect' wel eens langs bij PAD. (foto per dag) en heb ik daarvoor een (klein) deel van mijn verzameling gefotografeerd. Bij diezelfde PAD kwam eens een leuk poppetje langs. Het bleek er één van een serie, poppetjes met een 'dierenmuts' op. Ik was verkocht. Zó schattig!

Ik zocht een afbeelding op internet en plaatste deze op facebook, omdat ik natuurlijk wilde delen, wat ik nú weer had gevonden en hoe leuk ik dat vond. Hierop kreeg ik een leuke reactie van een vriendin: zij had er een aantal en de giraffe mocht ik wel hebben. Bescheidenheid en misplaatste gene maakten dat ik zei dat dat niet nodig was. Zij begreep mij en stuurde hem op.

Vandaag besloot ik mijn giraffepopje eens met een foto te vereeuwigen. Terwijl ik dit deed, speelde ik met de verschillende witbalansinstellingen. Dit gaf een leuk effect, collagewaardig. Zie het verschil in witbalans van automatisch via onder andere schaduw, kunstlicht, bewolkt, tl-licht, naar flits met flitser op laagste intensiteit. Dat is de linksonder. Hoewel ik die eigenlijk het best gelukt vind, is dat toch niet de meest natuurlijke kleur. De achtergrond zou wit moeten zijn. Sja, dat is bij geen van alle, misschien komt automatisch toch het dichtst in de buurt.

spelen met witbalans

Maar goed, wat een schátje he! Het is een Sonny Angel, vleugeltjes heeft hij ook nog op z'n rug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten