Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 26 augustus 2014

Nieuwe hobby? Of...

Ik ben zó enthousiast, zó blij ook! En met wat? Sja.. een vorm van 'oud geld' in feite.

In mei schreef ik kort over het bestellen van postzegels via postzegels met korting, wat ik in mei had gedaan. Genoeg postzegels voor 50 kaartjes naar het buitenland. Leuk voor postcrossing. Afgelopen zondag waren deze op, dus bestelde ik nieuwe.

Elk jaar brengt de Nederlandse post een aantal series postzegels uit. Wanneer je postzegels in de winkel koopt, krijg je deze nieuwe series. Van de oude series wordt kennelijk niet alles verkocht. De postzegels die je met korting koopt zijn oude series. Oud geld dus. Ze worden niet meer gemaakt, worden niet meer verkocht, maar zijn gewoon nog hun geld waard. Kerstzegels, kun je het hele jaar door gebruiken, alleen in de decembermaand heb je aan één zegel genoeg, de rest van het jaar moet je bijplakken.

Vandaag ontving ik mijn nieuwe hoeveelheid van oude zegels. Kinderzegels vooral. Maar dit keer ook veel 'Mooi Nederland' zegels, met gebouwen erop en veel natuur. Klapper vond ik toch wel de twee bewegende zegels. Hierop staan twee gouden medaillewinnaars van vroeger, Ard Schenk en Yvonnen van Gennip heb ik. Ik heb geprobeerd een filmpje te maken. Zie je ze schaatsen? Leuk toch!




En kijk, bij de andere postzegels een geboortezegel van Amalia! Dat heb ik indertijd helemaal nooit meegekregen.


De zegels van het leesplankje en Ot en Sien zijn leuk om wat over te vertellen op de postkaarten. Ik denk dat ik maar weer snel nieuwe adressen ga aanvragen.Of.. zal ik toch maar weer postzegels gaan sparen? Kan best, nog een hobby erbij.. en deze zegels wil ik eigenlijk niet kwijt.

(De laatste foto gebruik ik ook voor de foto per dag. Dull. Hoe saai klinkt het niet, postzegels verzamelen, totdat je ze ziet)

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie (in Nederland) 'oude' bruikbare postzegels kunnen kopen!!
    Bedankt voor je leuke Postcrossing-giraffe-kaart!

    Groetjes uit België, Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Saskia, dat je hier reageert :-)

      Ik vond het ook zo leuk dat jij ook giraffes spaart. Ik heb geen sproeten, maar vind met name de ogen zo mooi. En ze zijn zo speciaal.

      Groetjes terug!

      Verwijderen