Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


woensdag 16 april 2014

My vice

My what?? Oké, een slechte gewoonte waar je eigenlijk wel vanaf wil. Chocolade of snoepen in het algemeen komt in me op. Alweer. Had ik deze week al niet eerder chocolade? En wíl ik daar wel vanaf?

Andere slechte gewoontes komen in me op. Nouja.. niet zo heel erg veel eigenlijk. Ik zie mezelf zitten met m'n sloffen aan op de bank. Lekker lui.. al malend stap ik de tuin in. Genietend zit ik in de zon. Lekker hondje naast me.. wat is het leven heerlijk zo.

Dan kijk ik om me heen. Ja, de tuin is heerlijk. En ja, de tuin is vrolijk geel, maar niet met geplante bloemetjes. Er staan er wat veel op plekken, waar ze eigenlijk niet moeten staan. Lui dus. Gebrek aan tuinonderhoud. En elk jaar weer zo'n goed voornemen. Aan het weer kon het dit keer ook nog niet liggen. Ik heb gelukkig ook al heel wat gedaan, maar ineens staat het er: onkruid. (een bloem/plant op een plek waar je hem niet wil.. ik wil namelijk best paardenbloemen, maar niet overal in het pad, zeg maar)

Snel maak ik een foto. Zo heb ik een goede reden weer naar binnen te gaan. De tuin, die doe ik van 't weekend wel.


2 opmerkingen:

  1. Lief, zo'n elfje heb ik ook! En paardenbloemen vind ik leuk. Al wil ik ze óók niet overal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk!
      Ik houd van die houding, benen omhoog, armen eromheen. Dit elfje zat wel eerst op een glazen bol, trouwens.

      Verwijderen