Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zondag 20 april 2014

Egg



Vandaag ging ik met mijn dochter naar de tentoonstelling 400 jaar wetenschap aan de Rijksuniversiteit Groningen Zoals ik al hoopte, waren daar eieren te zien. Niet het traditionele paasei voor mij dus, bij deze opdracht.

De uitleg erbij was leuk.



Kijk ze lachen, die meeuwen.

Daarnaast vonden wij vooral de objecten op sterk water bijzonder. Niet altijd leuk om te zien, maar wel interessant.




 

En het verhaal van een vijfling uit 1903. Prematuur met 25 weken geboren. Helaas maar een uur geleefd. Na onderzoek bleek het een één-eiïge drieling en een één-eiïge tweeling.



Beschrijvingen over de dieren in Afrika, maar ook de mensen daar, die we ons nu niet meer kunnen voorstellen. Daar waren ook meer voorbeelden van.






1 opmerking:

  1. Goh, die vijfling; dat dat kan zeg!
    Interessante tentoonstelling lijkt me, inderdaad soms misschien wel iets minder leuk om te zien. Leuk dat je dit samen met je dochter deed.

    BeantwoordenVerwijderen