Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 8 april 2014

Hobby

Ochja, hobby. Ik heb er zoveel. Zoveel, dat ik te weinig tijd per hobby heb. Dat ik keuzes moet maken.

Één van de eerste hobby's die ik altijd noem is: bonsai. Toch doe ik daar de laatste jaren bitter weinig aan. Zelfs het water geven van de boompjes was minimaal, zodat een aantal het helaas loodje gelegd hebben. Een andere, dure, boom zette ik in de tuin, zodat hij voorlopig in elk geval overleeft. Dit vergt weer andere zorg, maar voorlopig gaat het nog goed (fingers crossed)


Een probleem bij mij is denk ik ook, dat ik oplevingen heb in interesses. En met tekenen, schilderen, lezen en fotograferen is dat geen probleem. Bonsaiboompjes moeten ook in een 'dalperiode' water. Dat is dus weer wel een probleem. Gelukkig regent het in Nederland veel en zo zijn er toch nog overlevenden.

Doordat ik deze hobby enigszins verwaarloos, is het gereedschap nu roestig. Het materiaal voor de bonsai zit buiten in een kist. Daarin heeft zich ook een spin genesteld. Niet zomaar een spin. Nee, een SPIN. Hiervan volgt géén foto; ik zag hem in een flits en ik ben nog in de negeerstand. Natuurlijk zegt het spinrag tussen het ijzerdraad genoeg.

De officiële FMS-foto is de foto van het gereedschap. Toen ik deze foto maakte, besloot ik gelijk dat ik het eens moet gaan onderhouden. Daarvoor zal ik me eerst eens gaan verdiepen in het fenomeen: gereedschapsonderhoud. Maar nu nog even niet.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten