Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 11 april 2014

3 of a kind

Waar dacht jij aan, toen je de titel zag? En waaraan dacht je bij het idee dat je hier een foto van moest maken?

Ik dacht gelijk aan yatzee, het gezellige spelletje met vijf dobbelstenen. Makkelijk mee te nemen, urenlang speelplezier met hier en daar wat frustratie. Jong en oud spelen het samen. Naast een fractie strategie heb je handenvol geluk nodig. Zo kan jong ook van oud winnen, strategie of niet.

Helaas, er doen duizenden mensen mee op FMS photo a day en de dag begint in Australië. Voordat ik m'n dobbelstenen bij elkaar geraapt had, stond 'mijn' foto al op facebook. En nog een keer. Gelukkig heb ik niet verder gezocht naar het scoreboekje. Daar zou je al frustratie hebben gehad, voordat ik het spelletje speelde.

Maar toen.. wat te doen? Ik speelde nog met het idee van speelkaarten, maar ook daarin was ik (uiteraard??) niet de enige. Vertwijfeld keek ik voor me uit. Recht in de superblije oogjes van deze oranje mannetjes. In elk geval twee ervan staan op het werk op mijn beeldscherm. Twee stonden er thuis. Nu staat er dus nog maar één op het werk, zodat ik thuis deze '3 of a kind' foto kon maken.

Met mijn fototoestel maakte ik de bovenste. Deze staat op de facebookpagina. Omdat deze te rechthoekig is, maakte ik met mijn telefoon nog ééntje voor instagram. En die vind ik dus eigenlijk leuker. Misschien de volgende keer nog wat meer spelen met de opstelling.



1 opmerking: