Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


donderdag 24 april 2014

A pop of color

Spiedend keek ik de afgelopen dagen rond: wat 'popte' er nou uit qua kleur? Ik zag veel, maar toch ook weer niet dát wat ik zocht, zeg maar.

Gelukkig scheen vanmiddag de zon, dat 'popt' er al wat meer kleur om je heen. Bij de eerste stappen de tuin in, na het werk, zag ik al wat moois.. een lieveheersbeestje op een groene kruk. Of eigenlijk, twéé lieveheersbeestjes. Oooh.. stout! Haha. Ik liep nog verder en zag achterin de tuin witte rododendrons met een gekleurde binnenkant. Bijzonder, de ene bloem is roze de andere geel. Dat 'popt' niet echt, maar het valt me wel op.

Na het maken van wat foto's loop ik terug naar huis, en daar zie ik het. Deze rode bloem popt me tegemoet. Ruim 10 jaar heb ik deze plant. Ik weet niet eens meer hoe hij heet. Toen ik 'm kocht bloeide hij en dat was gelijk de laatste keer. Tot nu dus. Blij dat ik hem liet staan!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten