Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


woensdag 7 oktober 2015

Postcrossing: Graag geen dubbele

Gisteren besloot ik weer eens een adres te trekken. Er waren alweer diverse blije hurray's binnen (gelukkig blij) en nieuwe postzegels waren ook binnen, dus.. welgemoed klik ik op de knop "sent postcard".

Het eerste profiel was leuk en dan kom je al snel in de verleiding voor nóg één. Net zo'n Teletubbie, zeg maar, 'Nog een keer, Nog een keer'. Dit profiel viel ietsje tegen. Op zich aardig, niet gelijk een lijst van "dit niet en dat niet" maar wel als eerste zin, in hoofdletters: "kijk eerst eens door mijn ontvangen kaarten, want ik krijg steeds dubbelen" Nou vind ik het vanzelfsprekend, dat je eerst bij de ontvangen kaarten kijkt, dus tot zover geen probleem, alleen.. de dame wil géén kaarten van je land/omgeving, maar wél olifanten en daarvan heeft ze er inmiddels meer dan 2000. Dus...

Nou heb ik momenteel helemaal geen olifantenkaarten op voorraad en ze vindt andere dieren ook goed, dus waarom dan niet die? Nou, in totaal heeft ze 5420 kaarten ontvangen, dus ook zo'n 3000 kaarten van ándere dieren dan olifanten. (voor de rekenaars onder ons: ze heeft wel kaartjes gekregen van stadsgezichten, ik weet niet hoeveel) Het voordeel van kaarten van de omgeving is dat je met zo'n grootverzender zoekt op je eigen land en je weet al aardig wat ze gekregen hebben, maar de meeste dierenkaartjes zijn internationaal.

En nou twijfel ik. Tijdens mijn vele en diverse dierentuinbezoeken heb ik vaak de olifanten gefotografeerd. Er zitten een paar leuke exemplaren tussen, zo vind ik zelf,  dus daar kan best een kaartje van gedrukt worden. Alleen.. zelf heb ik alleen dun papier en bij een bedrijf heb je vaak een minimum van 10 stuks. Tien olifantenkaarten, is mijn foto echt zo leuk?

Kijk zelf:

Olifantenfamilie Dierentuin Emmen

Olifantenknuffen Dierenpark Emmen

Ja, de foto's zijn echt zo leuk, maar welke zal ik kiezen? Mijn dochter gaat voor de tweede. Laat ik maar eens naar haar luisteren.

Om het af te leren heb ik nog een paar adressen getrokken. Een minder leuk profiel uit Portugal, helaas. Hij doet alleen mee voor de postzegels, maar woont wel in Silves, waar wij ooit zo'n leuk feest meebeleefden. Twee anderen willen een kaartje van stad of omgeving en hadden leuke enthousiaste profielen. Mijn enthousiasme is nu ook weer terug. En het olifantenkaartje besteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten