Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 18 maart 2014

Five years ago

Elk jaar in maart bezoeken mijn zus en ik samen een museum. We maken er een dagje uit van. In maart zijn wij namelijk allebei jarig. Op dezelfde dag. Vroeger was dat geen probleem, maar nu zij in een heel andere stad woont, is dat met het vieren best lastig. Toen zijn we begonnen elkaar hetzelfde te geven: een dagje weg. De eerste jaren gingen onze kinderen nog mee. Tegenwoordig niet meer.

Vijf jaar terug bezochten we het Kröller-Muller museum. Dit kunstwerk was onderdeel van een tijdelijke tentoonstelling. Helaas weet ik niet meer wie de kunstenaar is. Deze foto is duidelijk niet door mij gemaakt. Mijn dochter nam het toestel even over. Naast mij zie je mijn zoon. Toen nog aanmerkelijk kleiner dan ik. Inmiddels steekt hij een kop boven mij uit. Wat de jaren doen...


Het is grappig die foto's terug te zien. Dat mijn oudste nichtje toen zo oud was als mijn dochter nu. Dat mijn zus daar een jaar jonger was dan ik nu. Apart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten