Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zaterdag 29 maart 2014

Eén zwaluw..

Na narcissen en klein hoefblad eerder in het jaar zijn bijvoorbeeld kieviten voor mij een teken, dat de winter zijn einde nadert. Nou zijn kieviten vaak al in februari in het land, dus dat is vrij vroeg.

Wat voor mij ook een bode is, wanneer zomerweer eigenlijk al gearriveerd is, zijn vleermuisjes. Wanneer ik met de hond loop 's avonds, fladderen ze vlak boven me. Zomers, in de schemering, vaak samen met zwaluwen, je houdt ze amper uit elkaar.

Zojuist stond ik in de schemering met de hond langs het water en ik zag ze weer. Ik dacht ze eerder deze week al te zien, maar nu wist ik het zeker. Ze vlogen vrij laag over en ze leken (nog?) niet zo snel. Ik besloot het te proberen, bracht de hond naar binnen, nam de camera mee naar buiten en stond al snel weer op dezelfde plek. Vijf minuten lang was er geen vleermuis in zicht. Geduld is niet mijn sterkste punt. Ik liep naar een veldje verderop, waar ik in elk geval zittend kon spieden.

Daar zag ik inderdaad meerdere exemplaren. Groter ook als de eerdere. Na een stuk of wat zwarte foto's, kwam deze vlak over. Later dit jaar nog maar eens proberen, hier ben ik al heel blij mee.

Inmiddels heb ik deze foto ook gebruik voor de foto-opdracht van vandaag 'Fast', want ik moest geduldig én snel zijn, om deze foto te kunnen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten