Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zaterdag 1 maart 2014

De foto-opdrachten van Maart!

Zo'n foto per dag project met opdrachten van iemand anders geeft een nieuwe dimensie aan je maand.

Ten eerste op dagelijks niveau..  Je ziet een woord en gaat associëren; hoe leg ik dit woord vast in beeld. je kijkt anders om je heen. Doordat het in dit geval een Engels woord betreft, zit je soms met meerdere vertalingen, ándere uitleg dat je zelf in eerste instantie zou doen.

Twee keer per week probeer ik vooruit te kijken naar de opdrachten. In het weekend en op woensdag heb ik meer tijd en voor sommige associaties heb ik dat ook nodig. Toch probeer ik echt de foto op de dag zelf te maken. Nu het langer licht is, wordt dat ook makkelijker. Na m'n werk kan ik nog best een foto maken.

Aan het eind van de maand komt er weer een verwachtingsvol gevoel: hoe zal de volgende lijst eruit gaan zien? Fat Mum Slim post deze meestal in de laatste week al op haar blog.

Deze maand is voor mij een speciale maand. Mijn opa was jarig op de 10e. De lente begint op de 21e en dat is tevens de verjaardag van mijn moeder. Om het af te maken vieren mijn zus en ik onze verjaardag op de 28e. Nee.. geen tweeling, gewoon goed plannen door m'n moeder, denk ik. Of door mij. Hoewel zij blijft zeggen dat het opblazen van ballonnen voor het verjaardagsfeestje van mijn zus de bevalling opwekte, was ik wel 3 dagen te laat. Partycrashen, dat deed ik. Sorry zus.

Al met al: het wordt weer een feestelijke maand. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten