Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


maandag 7 december 2015

Landscape

Ik wilde vandaag een blog schrijven over doorzettingsvermogen en een 365-dagenproject. En dat dat niet altijd lukt, zelfs niet met een opdracht per dag. Of misschien juist niet. Dus zou ik vanaf vandaag gewoon af en toe een foto plaatsen en op 1 januari, de dag der goede voornemens, weer beginnen. Weer écht beginnen, zoals je je dan vaak voorneemt.

Wat wil  nou het geval? Voor vandaag wilde deze foto delen van een zwerm kraaien, kauwen en roeken in bomen vlakbij mijn werk. Deze zwerm komt elke morgen met zonsopgang aanvliegen over het meer, zoals op deze foto te zien is. Vervolgens zitten ze dus een tijdje in deze bomen.



Bomen vol met kraaien, kauwen en roeken in Kardinge

Als de zon al op is, wanneer ik naar mijn werk ga, ziet het strandje zwart van deze vogels. Daar kan ik dan echt goed zien dat het om meerdere soorten zwarte vogels gaat. Wel bijzonder vind ik, dat ze zo gezamenlijk optrekken. Waar ze zich de rest van de dag vermaken zou ik niet weten.

Maar deze foto past dus heel goed bij de dagopdracht van vandaag. Dit landschap heb ik ook al diverse keren voor een opdracht gebruikt, omdat ik er zo van kan genieten.

Aangezien ik dus goed begon, hier ook maar de rest van de foto-opdrachten van deze week. Week 50 al! Ik kan er maar beter weer aan wennen, een foto per dag. Voordat ik het weet is het 1 januari.

Week 50

Geen opmerkingen:

Een reactie posten