Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 11 december 2015

Free Choice

Sommige mensen zien het nog als een keuze, maar dat is het niet. Je wordt geboren als homo, lesbienne, biseksueel of transgender. Helaas moeten deze mensen zich er soms nog voor verantwoorden, dat ze voor hun voorkeur uitkomen.

Vandaag is het Paarse Vrijdag, een dag waarop scholieren in paarse kleren naar school gaan om te laten zien dat ze vinden dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn, ongeacht seksuele voorkeur. Dit onderwerp staat erg dicht bij mijn dochter, een trotse lesbienne, daarom vroeg zij een actiepakket aan bij de gay-straightalliance. Zodoende loop ik al 2 weken met een paars bandje om en heb ik vandaag bewust paarse kleren aan, al ben ik dan geen scholier. 

En natuurlijk moet de foto van vandaag dan ook in het teken van deze dag staan, net als 2 jaar terug. Vorig jaar heb ik op de bewuste vrijdag geen foto gemaakt, kennelijk, maar heb ik er aandacht aan besteed toen de kleur paars de opdracht was. Ook daar had mijn dochter een hand in. Eerlijk is eerlijk.

Purple Friday

Ondertussen is het natuurlijk jammer dat een vrijdag als dit nodig is. Hopelijk gaat het initiatief ooit aan het eigen succes ten onder, overbodig geworden vanwege acceptatie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten