Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zaterdag 29 juli 2023

Groene bak vol

Vandaag wilde ik wat onkruid verwijderen op de plek waar mijn lavasplant staat. Deze plant verhuist al sinds mijn 18e jaar met mij mee. Jarenlang stond hij alleen in een pot en werd sterk verwaarloosd toen ik weinig thuis was. Hij overleefde. Sterke plant. 

Een paar jaar terug ging het bij ons in de tuin toch mis. Er moest een nieuwe schutting, waarbij hij vertrapt werd. Daarna plaatsten de buren een huisje achterin de tuin, waarvoor de schutting even weg moest en wéér werd de plant vertrapt. Toen kwam er een nieuwe bak bij voor papier en moest de plant gewoon verplaatst. Ik zette hem voorin de tuin, maar daar zette ik ook een muntplant, die wegkwijnde in een pot. Deze genoot echt in de volle grond. Nog steeds. Het verdrong de lavas. 

Dit voorjaar groef ik dus een stukje op en zette dat op weer een andere plek. En nu kon ik 'm niet meer vinden, terwijl hij in hoogtijdagen zo'n anderhalve meter hoog is. Veel hoger dan het omringende onkruid. 

Afijn. Voordat ik het onkruid kon verwijderen, moest er een boom teruggesnoeid worden, anders kon ik er niet bij. Dat was afgelopen najaar ook nog gebeurd, maar het is groeizaam weer. Duidelijk, de forsythia moest ook teruggesnoeid. En van de gouden regen konden ook wel wat takken af. 

Uiteindelijk ging ik zo rigoureus aan de slag, dat de groene bak nu vol zit. Stom genoeg maakte ik géén foto van een Sonny Angel bij de berg snoeiafval, dus maar met m'n handschoentjes en de snoeischaar. De handschoentjes zijn niet brandnetelbestendig, zo voel ik aan m'n tintelende handen. 

Sally tussen 2 tuinhandschoentjes met giraffeprint en een snoeischaar

Overigens vond ik m'n lavasplant wel terug. Of eigenlijk nauwelijks een blaadje, aangevreten door slakken. Ik hoop dat ik er net op tijd bij was, dat hij nog wat krachten op kan doen voor de winter. En anders ga ik bij de familieleden langs, die in de loop der jaren een wortelstok kreeg voor de eigen tuin. 



Dag 210 alweer van de 365


Geen opmerkingen:

Een reactie posten