Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zaterdag 8 juli 2023

Een week!

 De laatste dagen in Noorwegen waren hectisch. De eerste week in Nederland had ik geen zin in laptopwerk en vergat ik zelfs foto's te maken met een Sonny Angel. 

Daarom nu, naast wel gemaakte foto's, een paar die ik tijdens vakantie maakte maar niet gebruikte. 

Vorige week zaterdag zijn we nog even Larvik in geweest en zaten op een alleraardigst terrasje. Een soort binnentuin. Later zaten we ook nog bij een geweldig huis van de familie Archer, maar daar maakte ik dan weer geen foto van of met een Sonny Angel. 


Donny Angel op een tafel, veel groen eromheen.

Binnentuinterras. Mensen en planten

Zondag gingen we weer naar huis. Vanaf Schiphol met de trein en vervolgens met de bus. De reis ging echt zeer voorspoedig. 

Donny Angel in de trein voor het raam


Donny Angel, vastgehouden door m'n man, voor het raam van de bus. Het Groninger Museum op de achtergrond

De volgende twee foto's had ik nog niet eerder gebruikt, maar zijn best nog het delen waard, toch?

Het pakpapier op deze foto vond ik natuurlijk geweldig
Donny Angel op een rol pakpapier met giraffeprint


Een viooltje dat voor het trapje van ons Noors huisje stond. 
Donny Angel op het trapje, Momo ervoor. Tussen hen een klein viooltje

Afgelopen dinsdag werd bij ons een nieuwe gasleiding aangelegd. Ik wilde wel een foto maken van gravende mannen voor ons huis, maar toch ook weer niet. Hiervan dus geen foto. Slechts een vermelding van wat had gekund. 

Woensdag hadden we een enorme storm. Ik moest toch ergens heen en op de terugweg kocht ik ingrediënten voor een vegan kaas. Zie hieronder. Geen foto's van afgewaaide takken. Buiten lopen was eng genoeg. 

Donny Angel op een pot kokosolie met een fles en een pot gistvlokken erachter witte wijnazijn

Donderdag en vrijdag moest ik voor het eerst in zes weken weer aan het werk. Donderdag was ik ook nog gastvrouw bij een/de leesclub, terwijl ik het boek nog uit moest lezen. Toen heb ik niet de tijd genomen een foto te maken. Lezen moest ik!

Gisteren dus totaal vergeten. Alweer. 

Ook vandaag is er nog geen foto gemaakt, maar voordat ik weer denk "dat doe ik straks en dan post ik gelijk de eerdere foto's" ga ik er maar vanuit dat dat niet meer gebeurt en dat ik beter deze foto's vast kan posten. 

Het is 8 juli, ik ben over de helft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten