Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 6 juni 2014

Adventure

Afgelopen zondag gebeurde datgene, waar we al een tijdje bang voor waren. Niets ernstigs op zich, maar wel reuze lastig. Een aantal planken met archief, vele ordners gevuld met heel veel papier, kwamen omlaag. De kast bleek niet zo goed meer te repareren, en zowel, dan moest hij toch eerst helemaal leeg.

Een hele zondag pakten man en ik de kast uit. Papier dat alláng weg kon, ging weg. Van een studie van hem, twee kortere studies van mij en heel veel cursussen. Daarnaast nog brieven en rekeningen van onder andere de kinderopvang, waar we al zo'n 5 jaar geen gebruik meer van maken. Het ruimde lekker op.

Maar toen kwam de grootste uitdaging. Voor mij dan. De andere helft van deze kast was gevuld met knutselspul. MIJN knutselspul. Volgens man zeer makkelijk en efficiënt op te ruimen, alles in de grijze minicontainer. Mijn idee van opruimen was iets anders en dus mocht ik het ook doen. Joepie.

Het was een 'avontuur' zou je kunnen zeggen. Cd's van onder andere K3 en Nemo vond ik terug. Maar ook een kaartje van ons bezoek aan een optreden van K3. Leuk hoor. Knutsels en frutsels van de kinderen, verdwaalde foto's en veel, heel veel troep. Eigenlijk wil ik het geen troep noemen, maar misschien was het dat toch wel een beetje. Ook diverse doosjes, ooit door vriendinnetjes gegeven aan dochter, met kraaltjes om armbandjes te maken. Kraaltjes die nog in de verpakking zaten, want ikzelf heb er ook al zoveel.

Met pijn in het hart heb ik veel weggedaan. Er is een stapel dat weggegeven kan worden aan vrouwen, die een kinderopvang aan huis hebben. (ik hoop dat ze het willen) Anders spul is 'herontdekt' en nu bij elkaar weer opgeborgen. Gaan we nog eens wat mee doen.

Zie hier de kast voordat hij leeg was:

Bovenin liggen allemaal spelletjes. De spelletjes voor kleine kinderen gaan (hopelijk) naar familie. Wij spelen daar toch niet meer mee. Andere zijn letterlijk uit het stof gehaald en het zou toch leuk zijn er weer eens wat mee te doen.

Voorlopig moet er eerst een andere kast. Een kast waar minder in kan, zodat we ook minder bewaren/verzamelen. Een kast waar wél de overgebleven spellen in passen. En de teken-/schilderspullen, die onderop te zien zijn. Nu staat alles in de woonkamer. ~zucht~ Ik ben moe van dit avontuur

1 opmerking: