Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


maandag 19 mei 2014

Dobberend door blogland

Zo af en toe vind ik het leuk om via <<volgende blog>> links bovenin wat rond te kijken in bloggersland. Google of de computer of wie/wat dan ook selecteert een random volgende blog. Dat is nou eens niet gebaseerd op je zoekgeschiedenis. Dat neem ik tenminste aan, want ik kom langs heel veel blogs over treinen. Grote treinen, kleine treinen, treinverzamelingen, oude historische treinen en trams. En ik zoek nooit op treinen, of het moeten vertrek- of aankomsttijden zijn.

Jammer genoeg beland ik op heel veel inactieve blogs. Soms gaat het daarna weer verder op actievere blogs, maar meestal verzand ik in diverse afscheidsblogs. Raar genoeg kunnen mensen, die jarenlang actief blogden, hun verhaal ineens kwijt in de 140 tekens van twitter. Anderen hebben een eigen website of gaan verder op facebook. Veel blogs eindigen ook gewoon abrupt. Geen afscheid, geen reden, het houdt ineens op. Uiteindelijk kom ik dan in een soort 'loop' terecht. Soms via anderstalige blogs (vooral Engels gelukkig, zodat ik er nog wel wat van snap). In zo'n loop blijven een stuk of vijf inactieve blogs terugkomen. Verder kom ik niet.

Jammer vind ik dat, want het is leuk te lezen waar mensen zich mee bezig houden. Het is leuk om kennis te maken met allerhande creaties, om omgevingen te 'leren kennen' via foto's die mensen maken. Dat vind ik vooral leuk als bepaalde activiteiten deze maand of in elk geval dit jaar hebben plaatsgevonden. Een verhaal of reis van 4 jaar terug is ook wel leuk, maar je weet dat de kans klein is, dat hier binnenkort een vervolg op komt . En ik wil, nu ik via #fmsphotoaday hier (bijna) dagelijks te vinden ben, eigenlijk wel wat andere -actieve- blogs gaan volgen.

Gelukkig hebben mensen vaak links naar andere blogs, met dezelfde interesses, bij hun profiel staan. Ga ik daar gezellig weer langs. Als ik niet oppas, ben ik er zo een dagje zoet mee.

Mochten een lezer mij dus vandaag langs hebben zien komen op haar/zijn blog. Zo is het dus gekomen. Leuk dat je hier ook even langskomt.


Wel bijzonder: ik kwam een blog tegen van 16 juli 2014. Ik weet dat we in verschillende tijdzones leven op aarde. Zo kon ik op een Australische site wel eens 'het nieuws van morgen' lezen. Maar in welke tijdzone zou deze persoon leven? En hoe heeft hij google, internet en zijn computer zo voor de gek kunnen houden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten