Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 17 januari 2014

Tiny

Met verbazing kijk ik af en toe hoe m'n puberjongen van 14 me langzamerhand steeds verder boven het hoofd groeit. Leuk om te zien hoe die groei van beneden naar boven gaat. Eerst het aarden, de voeten groeien, worden stevig, nieuwe schoenen niet aan te slepen. Dan zie je de spieren in de benen verstevigen en verbreden. Het zijn niet meer de 'beentjes' die wat sprieterig onder een korte broek uitstaken. Van beneden naar boven veranderd mijn jongen in een man.

En als je dan bedenkt waar dit ooit begon. Zijn dikke teen is nu net zo groot als vroeger z'n hele (kleine) voet!



(Ik heb overigens een beetje gesmokkeld.. De afdruk van het kleine voetje is van m'n dochter. Omdat zij als baby vreselijk tekeer ging, toen deze afdruk gemaakt werd, durfde ik dat met m'n zoon niet meer aan. Het voetje van m'n zoon was zelfs nog een beetje kleiner)

1 opmerking: