Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


woensdag 1 januari 2014

Nieuw jaar.. nieuwe foto-opdrachten van Fat Mum Slim photo a day.

Het is zover, 1 januari 2014. Het nieuwe jaar kwam, als wel vaker de laatste jaren, sneller dan ik doorhad.

In oktober begon ik met de photochallange van de Australische Chantelle Ellem. Ik wilde allang dagelijks foto's maken, maar had niet altijd inspiratie en de 'drive' ontbrak. Tot ik de website van Fat Mum Slim zag. De foto-opdrachten die zij bedenkt zijn uitdagend, soms lastig en vaak op verschillende manieren uit te leggen. Ik besloot mee te doen.

Het bevalt me goed. Het is echt leuk om te doen. Ik houd het redelijk bij, helaas lukt het me niet elke dag. Bij sommige opdrachten zie ik een foto uit m'n (grote) archief voor me, en als ik verder geen tijd heb, post ik die. Vaak maak ik op zondag of m'n vrije woensdag alvast wat foto's in het voren. Ineens is het ook makkelijker om tussendoor stukjes te schrijven wat er gebeurt náást de foto-opdracht. Het blog ligt niet stil, leeft, en heeft ruimte voor verhalen. Heeft ruimte voor de dag van vandaag. Soms gelinkt aan de opdracht van de dag, soms omdat er ineens wat speelt, langskomt, dat ik wil delen.

Een nieuw jaar vraagt natuurlijk om een (goed) voornemen. Laat dat nou eens zijn, dat ik écht elke dag een foto plaats. Hier zijn de opdrachten voor januari.



De opdracht van vandaag "lunch" is gelijk een lastige. Lunchen is niet echt wat wij doen op 1 januari. Meestal houden we het bij een (laat) ontbijt en avondeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten