Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 3 januari 2014

My town

Vaak de vraag bij 'een foto per dag', neem ik de opdracht letterlijk of maak ik er wat van.

Ik heb vele en mooie foto's van mijn stad. Wilde eigenlijk een oude gebruiken, met het uitzicht vanaf de Martinitoren, ook wel d'Olle Grieze genaamd. Maar fietsmacaroni uit mijn kerstpakket bracht me op een ander idee.

Groningen is diverse keren genomineerd en een enkele keer verkozen tot Fietsstad van het Jaar, landelijk en volgens mij ook wereldwijd. Bijzonder is dat onze binnenstad autoluw is. Wil je van de ene kant van het centrum naar de andere kant, moet je over de diepenring. Een afstand van vijf minuten met de fiets is al snel 20 minuten met de auto. Het openbaar vervoer rijdt wel door het centrum. Dat is dus een tweede optie. Of een taxi. Fietsers hebben op sommige punten voorrang op auto's. Er was zelfs sprake van fietsverkeerslichten, die vaker voor fietsers op groen zouden gaan bij regen. Ik weet eigenlijk niet of die al gerealiseerd zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten